Werkzoekenden - essentie van onze aanpak

"Voor elke werkzoekende een geschikte vacature vinden en voor elke vacature een geschikte kandidaat. Dat is de essentie van onze aanpak."

Met 80,6% tevredenheid overschrijden we ruim de doelstelling van 75%

Vraaggericht

Onze dienstverlening vertrekt vanuit de vraag en de behoeften van de werkgevers. Daarom betrekken we hen meer in o.a. jobhunting en sollicitatiefeedback bij sollicitatie-opdrachten. We houden rekening met de competenties van onze werkzoekenden. Zo kunnen we elke bemiddelbare werkzoekende doeltreffend naar vacatures toeleiden.

Gesegmenteerd

Dé werkzoekende bestaat niet want de behoeften van jongeren onder de 25, tussen 25 en 50 of van zij die meer dan één jaar werkzoekend zijn, verschillen. Die segmentering vraagt om een aanpak op maat. Ook voor onze beroepsopleidingen en kansengroepen.

Concrete cijfers

105.294 bezoeken per dag op www.vdab.be

Online sollicitatieloket

Via dit loket kan iedereen aan e-coaches feedback of hulp vragen over het solliciteren. Die online dienstverlening verloopt via e-mail, chat of videogesprek. Een inschrijving of dossier bij VDAB is niet nodig, de enige vereiste is dat je toegang hebt tot het internet.

Servicelijn